Skip to main content

Malay Creepypasta: Tulisan


Ketika saya berumur 15 tahun, terdapat sebuah bangunan dua tingkat yang terbengkalai di pekan saya. Ramai mengatakan bangunan itu berhantu kerana keadaanya yang begitu teruk sekali. Dindingnya retak dan cermin tingkap hampir semua pecah. Hanya tinggal semak samun menghiasi bangunan itu.

Pada suatu petang, demi menguji keberanian, saya dan Hafiz bercadang untuk pergi ke bangunan itu. Kami memanjat cermin tingkap di belakang bangunan kerana pintu depan sudah dirantai. Apabila kami masuk, keadaan penuh dengan habuk dan gelap. Hafiz mengambil torchlight dan suluh ke arah dinding.

Kami ternampak tulisan di dinding tertulis "Aku dah matikah?"

"Mungkin ni kerja matpet conteng-conteng dinding." kata Hafiz.

"Ya mungkin juga" saya balas dengan sedikit gementar.

Kami pun meneroka bilik-bilik di tingkat bawah. Kami terjumpa satu bilik yang kelihatan seperti dapur. Terdapat satu tulisan lagi yang berbunyi "Saya berada di tingkat atas"

Kami pun menaiki tangga untuk pergi ke tingkat atas. Saya berjalan di depan sebab Hafiz mula kelihatan takut. Apabila kami sampai, terdapat satu lorong yang sempit. Di hujung lorong itu terdapat satu pintu bilik yang tertutup. Di pintu itu tertulis "Kamu akan jumpa saya di sini"

Hafiz sudah mula mengigil. Saya pun mula takut tapi saya masih beranikan diri. Hafiz tidak mahu meneruskan lagi namun saya memujuknya tak ada yang perlu ditakutkan. Kami pun berjalan menuju pintu itu. Saya buka pintu dan dapati didalamnya hanya bilik kosong.

Namun terdapat dua pintu di dalam bilik itu yang tertulis perkataan yang mengerikan. Pintu sebelah kiri tertulis "Kepala saya disini" manakala pintu sebelah kanan tertulis "Badan saya di sini"

Hafiz sudah tidak tahan lagi dan mahu pulang. Saya menahan tangan Hafiz namun dia tolak saya dan terus berlari keluar. Saya masih berada di bilik itu kerana sifat ingin tahu menebal di dalam diri. Saya buka pintu di sebelah kiri dan masuk ke dalam.

Di dalam bilik itu tiada apa-apa yang ganjil. Saya keluar balik dan masuk ke bilik sebelah kanan. Di dinding bilik itu tertulis "Badan saya dikebumikan di sini"

Saya lihat lantai di bawah dan terdapat satu tulisan lagi "Kepala saya akan datang dari belakang kamu."

Saya terdengar bunyi pintu terbuka. Saya toleh ke belakang dan ada sesuatu berpusing ke arah kaki saya.

Ia adalah kepala Hafiz!

Dia sudah mati, matanya terbuka seperti melihat ke arah saya. Saya menjerit ketakutan dan terjun ke luar tingkap dari tingkat dua. Tangan saya patah dan terus pulang ke rumah untuk beritahu kepada ibu bapa saya.

Ibu bapa saya membawa polis ke bangunan itu. Selepas di siasat mereka tidak menjumpai apa-apa tulisan di dinding. Namun apabila saya beritahu ada satu badan di kebumikan di lantai bilik tingkat dua, polis terus memecahkan lantai tersebut dan terjumpa sesuatu yang mengerikan.

Mereka menjumpai badan Hafiz tertanam dibawah lantai itu namun kepalanya tidak dapat ditemui.

Credits to: https://www.facebook.com/penselstudio/

Comments

Popular posts from this blog

A Wish Come True (A Short Story)

I woke up with a start when I found myself in a very unfamiliar place. The bed I was lying on was grand—an English-quilting blanket and 2 soft pillows with flowery laces. The whole place was fit for a king! Suddenly the door opened and there stood my dream prince: Katsuya Kimura! I gasped in astonishment for he was actually a cartoon character. I did not know that he really exist. “Wake up, dear,” he said and pulled off the blanket and handed it to a woman who looked like the maid. “You will be late for work.” “Work?” I asked. “Yes! Work! Have you forgotten your own comic workhouse, baby dear?” Comic workhouse?! I…I have became a cartoonist? That was my wildest dreams! Being a cartoonist! I undressed and changed into my beige T-shirt and black trousers at once and hurriedly finished my breakfast. Katsuya drove me to the workhouse. My, my, was it big! I’ve never seen a bigger place than this! Katsuya kissed me and said, “See you at four, OK, baby?” I blushed scarlet. I always wan

Hans and Hilda

Once upon a time there was an old miller who had two children who were twins. The boy-twin was named Hans, and he was very greedy. The girl-twin was named Hilda, and she was very lazy. Hans and Hilda had no mother, because she died whilst giving birth to their third sibling, named Engel, who had been sent away to live wtih the gypsies. Hans and Hilda were never allowed out of the mill, even when the miller went away to the market. One day, Hans was especially greedy and Hilda was especially lazy, and the old miller wept with anger as he locked them in the cellar, to teach them to be good. "Let us try to escape and live with the gypsies," said Hans, and Hilda agreed. While they were looking for a way out, a Big Brown Rat came out from behind the log pile. "I will help you escape and show you the way to the gypsies' campl," said the Big Brown Rat, "if you bring me all your father's grain." So Hans and Hilda waited until their father let them out,

I Was A Lab Assistant of Sorts (Part 3)

Hey everyone. I know it's been a minute, but I figured I would bring you up to speed on everything that happened. So, needless to say, I got out, but the story of how it happened was wild. So there we were, me and the little potato dude, just waiting for the security dude to call us back when the little guy got chatty again. “Do you think he can get us out?” he asked, not seeming sure. “I mean, if anyone can get us out it would be him, right?” “What do you base this on?” I had to think about that for a minute before answering, “Well, he's security. It's their job to protect people, right? If anyone should be able to get us out, it should be them.” It was the little dude's turn to think, something he did by slowly breathing in and out as his body puffed up and then shrank again. “I will have to trust in your experience on this matter. The only thing I know about security is that they give people tickets